lauantai 23. huhtikuuta 2016

ajatuksia


Kisoista piakkoin viikko  ja ensinnäkin vielä pakko kiittää jokaista onnittelijaa, teitä on ollut enemmän kuin olisin ikinä uskonut! En oo jokaiselle ehtinyt vastailemaan mutta emma kiittää ja kumartaa ♥

Tosissaan tässä ehtinyt päässään puida monenlaista ajatusta. Oon päässyt todella hyvin treenin makuun ja treeni tuntuu todella hyvältä. On kiva myös että hiki tuntuisi nyt jo irtoavan, se oli nimittäin mulla ainakin dietillä oikeasti todella hukassa esimerkiksi olkapää treeneissä. Ihanaa päästä treenaamaan kovaa! Tänään kävin moikkaamassa ystävääni juoksumattoa tunnin aerobisen merkeissä. Jo aiemmin tälläviikolla kerran oon käynyt mattoilee mutta silloin penikkoja särki niin kovin että piti melko hissukseen aloitella. Tänään saatiin kuitenkin kaltevuutta ja vauhtia mukaan eikä penikkoihin koskenut lainkaan. Aika kokovartalo kipsissä täällä ollaan, on meinaa mennyt treenit perille. Huominen puntti vaihtunee siitä syystä lenkkiin taikka ihan vaan huiliin, koska mä oikeasti yritän kuunnella mun kroppaa etenkin nyt kun kisoista on vasta niin vähän aikaa.
jokseenkin pirtee fiilis

Kulunut vuosi on ollut mulle kaiken kaikkiaan tosi tunteikasta aikaa. Eihän siitä ole kuin reilu vuosi kun aloitin fitfarmin kanssa ja lyötiin kisatavoitetta lukkoon. Hitto vie oon oppinut tässä ajassa paljon! Ja kehittynyt, ennen kaikkea kuitenkin henkinen kehitys on ollut ihan huimaa. Vaikka toki ulkoinen olemuskin on muuttunut kovasti.

Kisadieetti antoi paljon, mutta kyllä se ottikin. Itse olin päättänyt jo ennen dietin alkamista että teen asiat aina kunnolla, enkä todellakaan jätä mitään "jossittelun" varaa myöhemmäksi. Ainahan tottakai pystyy ja voi tehdä asiat paremmin, mutta koen antaneeni itestäni niin paljon kuin musta vaan sillähetkellä lähti.

 Muistan kun sanoin että aion olla se tyttö joka ei lipsu kertaakaan eikä jätä ainuttakaan treeniä/aerobista välistä. No sehän myö sitten olinkin! Joka ikisen tein, ja kaikenlisäksi mä jotenkin ihmeen kaupalla vältin kaikki flunssat ja muut taudit jotka aika ahkeraan olivat liikenteessä sinä aikana. Onnekas olin!
dietin lähtökunto vs lavakunto. Lähtökunto ihan ok, mutta onhan tossa ollut pehmeetä

Etenkin dietin loppuvaiheilla olin kyllä todella väsynyt ja aikalailla sukelsin kyllä omaan kuplaani. Hirveästi ei tullut poistuttua kotoa muutakuin salille, mutta tää oli ihan mun omaa valintaa, halusin keskittyä täysillä loppudieettiin ja puristaa itestäni sen lopunkin pois. Arki pyöri lähinnä kokonaan dietin ympärillä. Kyllähän mua väsytti ja ei se mieliala aina ihan katossa ollut, mutta mahtuu sinne dietille paljon hyviäkin päiviä. Mutta erityisesti opin itsestäni niiiin paljon!

Nyt siis ollaan tosissaan reverse dietillä ja ihan oikeasti yllättävän haastavaa! Oon kyllä pysynyt ruokavaliossa kisojen jälkeen, mutta kyllähän se ruoka mielessä kummittelee. Mutta kummitelkoon! Pidän tätä vähän niin kuin itselleni haasteena (rakastan itseni haastamista!), että aion pysyä ruokavaliossa 100%. Jossain vaiheessa aion kyllä varmasti löysätä (esim. käymällä ulkona syömässä), mutta haluan tehdä sen vasta sitten kun voin olla varma, että homma pysyy hallussa ja että silloin oltaisiin päästy näistä ruokakummituksista eroon. Tää kaikki on kuitenkin ihan täysin omasta päänupista kiinni.

Jatkoa ajattelen mulla on todella kova halu kehittyä urhelijana.  Vasta nyt ihan lähiaikoina oon itsekin alkanut tajuamaan et hei Emma, sä oot urheilija! Haluan saada lihasta oikeisiin paikkoihin, haluan tulla paremmaksi poseeraajaksi ja esiintyjäksi, mutta haluan myös oppia kuuntelemaan itseeni ja kroppaani paremmin. Eli panostaa myös siihen lepoon ja kehonhuoltoon. Tästä on hyvä jatkaa.

Semmosta tekstiä tälläkertaa, palaillaanhan taas!

- Emma

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti