sunnuntai 12. maaliskuuta 2017

6 viikkoa, paino ja tankkaus

Heeeido! 

Kuten viimeksi lupailin, mä aion nyt kirjoitella tänne viikottain vähän kuulumisia. Taas olisi viikko vierähtänyt! Nyt olisi kisoihin sitten jäljellä viimeiset 6 viikkoa. Homma tuntuisi etenevän hyvin. Uusilla kymmenluvuilla ollaan myös painon suhteen, eli pieneksi käy! Vaikka sillä painolla ei merkitystä olekkaan (kuka sitä kysyy? no ei kukaan) niin mielenkiintoista sitä on seurata. Oma edellinen kisapaino alkaa lähestymään uhkaavasti, ja kuitenkin nyt pitäisi olla lihasmassaa enemmän rungossa mukana. Ja tosiaan vielä 6 viikkoa aikaa tiristellä!

Olotilat vaihtelevat melko tiuhaan tahtiin. Oon sitä sorttia, joka painelee välillä menemään ylienergioissa, kun taas hetken päästä saatan lamaantua täysin nauriiksi. Treenit ovat edelleen kulkeneet, ja tälläkin viikolla jokaisessa treenissä painettiin kyllä satalasissa onnistuneesti. Nyt oon alkanut myös salilla kaipaamaan enemmän sitä omaa rauhaa, joten yritän kovasti vältellä pahimpia ruuhka aikoja salilla. Tästä syystä mm. aamuaerobiset salilla ennen kukonlaulun aikaa ovat ihania; se oma rauha. Saa varmasti täyden keskittymisen tekemiseen. Muutenkin koen, että aamuisin olen jopa ehkä parhaassa vireessä; aamuaerobiselle meno ei ole pitkään aikaan tuntunut yhtään väsyttävältä; päinvastoin. Todenäköisesti jossain vaiheessa siirryn taas aamutreenaajaksikin, ainakin niinä päivinä kun aamuaerobista ei ole. :)


työmaata riittää 


Ja sitten, omasta kunnosta ei oikein osaa sanoa mitään. Mieli senkin suhteen heittelehtii, mutta en mä siitä stressiä oo ottanut enää "pitkään" aikaan. Perus hommaa, tätä varten onneksi on valmentaja, joka kertoo mikä tilanne oikeasti on. Oikeastaan oon aikalailla nyt jättänyt ajatustyön sinne puolelle. Mä vaan teen ja täysiä teenkin! Kova luotto valmentajaan korostuukin nimenomaan dietin loppuvaiheissa. Viime tapaamisesta mulle jäi todella hyvät fiilikset ja pakko sanoa että se tapaaminen taisi jollakin tapaa purkaa mun sitä pientä stressiä joka on ehkä tuolla takaraivossa painanut. 

Viime ruokavähennykset toivat mukanaan myös kasvavan nälän, ja pakko sanoa, että vaikka treeneissä jaksaa niin olo on välillä todella uupunut. Kaikki muut aika meneekin sitten melkeimpä levätessä.  Mikä nälkään tulee, se vaivaa pahiten aamuyöstä, herättäen meikäläisen. Jos siinä sitten sattui vielä torkahtamaan niin unissa pyörivät mm. riisikakut maapähkinävoilla. :D


Sunnuntaina (eli tänään) mulla on myös tankkaus, joista olen saanut nauttia nyt dietin aikana kahdesti. Tämä siis kolmas.




Mun tankkauspäiväni koostuu riisipuurosta, makaroonista, hillosta, banaanista, letuista, jäätelöstä, riisistä, riisimaissikakuista ja ananaksesta. Näillä samoilla seteillä oon muutkin tankkaukset hoitanut. Miksipä hyvää vaihtamaan. Tämä päivä menee ensiviikkoon latautuessa, mahan vieressä maatessa ja hiilaripieruista nauttien. Ruoka on hyvää, syöminen kivaa, mutta eniten odotan sitä pumppia ja mieletöntä energiaa maanantaina salilla. Ja maanantaisinhan on jalkapäivä. Nyt jo aivan innoissani suunnittelen ensiviikon treenejä, haha :D 

Mutta; mieli lepää, ei paljoa stressaa homma! Millääntavalla ei ole varaa löysätä tahtia, mutta kuten sanottu, täysillä loppuun asti, kaasu pohjassa, kuitenkin matkasta täysillä nauttien!  Se olisi näin fitness kielellä 6weeksout! 

- Emma 


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti