tiistai 17. toukokuuta 2016

kevyt viikko & nykykunto


Heippati hei vain kaikille!
 
 Uusi viikko taas startattu! Mulla alkoi maanantaina kevyt viikko jolloin nimensä mukaisesti olisi tarkoitus ottaa kevyesti. Nämä kevyet viikot tekivät paluun mun ohjelmaan, ja näitä tulisi sitten neljän raskaan treeniviikon jälkeen aina pitää. Itse en kisojen jälkeen pitänyt minkäänlaista huilia, vaan ryntäsin samantien painojen luokse salille ja treeni todella siis kulkikin. Kokonaiset kolme viikkoa.
 
Viime viikolla alkoi tossu painamaan ja huomasin olevani normaalia väsyneempi. Lihakset ei myöskään tuntuneet palautuvan ja olo oli muutenkin jotenkin tosi puolinainen. Pientä flunssailun oirettakin ollut ilmassa, kipeäksi en ole kuitenkaan tullut. Lieneekö tuo ihme, ensin sitä ruoskiin itseään treeneissä parikymmentä viikkoa suhteellisen niukalla ruokavaliolla ilman minkäänlaisia kevennyksiä. Eli kevyt viikko tuli oikeasti tarpeeseen ja oikealle hetkelle. Mulle itselle se väsymys heijastuu useasti myös siinä, että salilla hommat ei luista. Tietenkään aina ei voi olla huippuhyvää treeniä, eikä se nyt tarkoita sitä että olisit välttämättä kevennyksen tarpeessa, mutta viime viikolla alkuviikon jalkatreeniä lukuun ottamatta kaikki oli jotenkin helvetin nihkeää. Vaikea selittää, mutta kyllä sen itse tietää.
 
Mä oon aina ollut paska lepääjä. Siis aivan susipaska. On olemassa kahdenlaista väsymystä, sitä oikeaa väsymystä, sekä sitten ihan puhdasta laiskuutta. Oikean väsymyksen iskiessä olisi hyvä ottaa vaikkapa ylimääräinen lepopäivä. Pystyn kyllä tunnistamaan itsessäni nämä kaksi erilleen, mutta oon senverran kovapäinen, että haluan aina saada viikon treenit tehtyä ja treenin skippaus tuntuu ihan ylitsepääsemättömän vaikealta. Tässä aion kehittyä ja opetella oikeasti kuuntelemaan mun kroppaa. Kun levätään, silloin levätään. Kun taas silloin kuin treenataan, niin treenataan oikeasti.
 
Tälläviikolla mun ohjelmaan kuuluu siis vain kaksi kevyttä salitreeniä, ja kevyellä tarkoitan siis oikeasti kevyttä, ilman mitään suurempia tuskanparahduksia. Lisäksi teen aerobista joissain määrin, jottei seinät nyt ihan päälle kaadu. Tällä viikolla on myös hyvin aikaa tehdä tehostetusti kehonhuoltoa.  Uskon vahvasti että ensiviikolla mennään sitten taas kovempaa kuin aikaisemmin!
 
 
Se sitten siitä kevyestä viikosta. Oon myös päättänyt lopettaa liian ajattelemisen, teen sitä ihan liikaa, ja jotenkin saan asiat päässäni kuulostamaan paljon vaikeammalta, mitä ne todellisuudessa ovat. Tästäkin aion päästä eroon. Niin sanotusti pää tyhjäksi ja turha stressi pois.
 
kunto viimeviikon lopulta
 
Kovasti pähkäilin mm. mun kuntoa ja taistellut pääkopan kanssa, kun kroppa alkanut pehmenemään. Senkin päätin vain hyväksyä. Pääasia ois mulle, että mulla on itsellä henkisesti hyvä olla. Oon tästä paljon puhunut muidenkin kisaajien kanssa, ja on hienoa, että löytyy ihmisiä joiden kanssa jakaa näitä asioita ja käydä keskustelua.
 
 
Mukavaa viikkoa kaikille <3  

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti